Aksels Munte: "Stāsts par Sanmikelu" 266.lpp.

Saturs:
Zviedru ārsta un rakstnieka autobiogrāfiskais darbs satur dažus viņa dzīves atgadījumus. Jaunībā nonācis Kapri salā viņš tajā iemīlas, un turpmāk savā dzīvē dara visu, lai varētu izveidot savu paradīzi tur. Kā ārsts būdams viņš ļauj mums ieskatīties tā laika medicīnā, uzskatos un tikumos. Šai darbā ir autora pārdomas, pieredze, sapņi un vilšanās. 
Mana atsauksme:
Ilgi ķēros pie rakstīšanas, paņēmu kladi un tad atkal to noliku malā. Laikam jau šī vilcināšanās vislabāk raksturo manas domas...
Es nevaru teikt, ka šī grāmata man patika vai nepatika, ka biju sajūsmā vai vīlusies... Apmulsums... Tas ko es varu pateikt, šis nebūs viens no tiem darbiem kuru vēlēšos nākotnē pārlasīt. Jā, šai stāstā ir vērtīgas dzīves atziņas. Mani visvairāk uzrunāja daktera pārdomas, uzdotie jautājumi par Nāvi un Dzīvību. Tā kā Nāve nav mana tabu tēma, tad šīs pārdomas kas vijās cauri visam stāstam palīdzēja man to izlasīt līdz galam. Man patika, ka šajos brīžos tu lasi, padomā, lasi tālāk, padomā. Šajos pārdomu brīžos dzirdi savu iekšējo balsi kas piekrīt vai apsver izlasīto. Bet neskatoties uz to, esmu tomēr pārliecināta, ka otrreiz nelasīšu. 
Tā kā tas ir autobiogrāfisks darbs, tad protams mums ir iespēja ieskatīties tā laika sabiedrības paražās un tikumos, attīstībā. Ir gana plašs ieskats par tā laika medicīnu. Mums ir jāpriecājas cik medicīna šobrīd ir attīstījusies. 
Nu un protams krāšņā Kapri sala, rakstnieks dalās tās vēsturē, tradīcijās. Caur viņa stāstījumu, var just maigumu un patiesu mīlestību pret šo vietu, katru stūrīti kuru pats atjaunoja, izloloja. 
Dzīvnieku mīļi šai personā atradīs gara radinieku, arī tiem šai stāstā ir nozīmīga loma. Patiesībā izlasot grāmatu radās pārliecība, ka Muntes dzīvē bija tikai divas mīlestības- Kapri un dzīvnieki. 
Varbūt tāpēc, ka iekšējais bērns manī dziļi snauž, mani mulsināja viņa aprakstītās tikšanās ar pārdabiskām būtnēm. 
Grāmata kā cepums:
Šī grāmata man atgādina cepumu asortus, tāpēc ka ir cepums (nodaļa) kuru tu notiesā vienā mirklī, un tad atkal ir tāds cepums kuru tu skrubini, un vēlies atlikt malā. 
Vērtējums: 3 cepumi.

Komentāri