Elizabete Gilberta: "ēd, lūdzies, mīli" 424.lpp.

Saturs: Vairākus gadus nodzīvojusi laulībā Elizabete saprot ka smok. Ka viss kas bija un ir, viņai vairs neko nenozīmē. Un ja viņa nevēlas pazust pa visam ir pienācis laiks spert drosmīgus soļus, un atstāt visu kas smacē, lai iepazītu un atklātu sevi no jauna. Viņā dzimst plāns, gada laikā padzīvot trīs valstīs: Itālijā nodoties prieka pamodināšanai sevī, Indijā smelties un saprast kas ir garīgums, bet Indonēzijā rast līdzsvaru starp abām pasaulēm.
Mana atsauksme: Elizabetes stāsts iekaroja manas simpātijas ar cilvēcīgumu, kādā tas tika pasniegts. Lasot šo darbu sevi spēs sazīmēt jebkurš cilvēks, kuru ir piemeklējusi sajūta, ka īsti nezin kas viņš ir, kurp viņš vēlas iet, vai kur ir viņa vieta šajā pasaulē. Cilvēks, kurš ir izjutis šaubu mirkli par savu dzīvi, spēs izprast Elizabetes stāstu. Simpātiski šķita arī tas, kā viņa atainoja grūtības ar kurām nāks saskarties garīgajā ceļā. Es šeit vairāk domāju meditāciju, bieži cilvēki par to rakstot, pasniedz to tā, it kā nieks vien būtu meditēt pāris stundas no vietas. Šī viņas atklātība, sevis nepadarīšana par dzimušu lietpratēju šai jomā ir cieņas vērta. 
Lasot grāmatu no pirmās lappuses un nonākot līdz pēdējai, ir redzama autores personīgā izaugsme. Jūtams, izlasāms viņas personīgais progress. 
Un, protams, es nevaru nepieminēt, ka jautājumi kurus Elizabete uzdeva sev, lika lasot apstāties, un pajautāt arī pašai sev, ko es par to domāju, kāda ir mana nostāja, kā es to raksturotu vai kā es to saprastu. Šķiet, šie apstāšanās brīži bija tie vērtīgākie ko grāmata spēja sniegt, jo tie lika man ieskatīties sevī, iepazīt sevi no jauna. 
Un visbeidzot, ja pēc darba izlasīšanas ir iegūta iedvesma atgriezties pie sen pamestām lietām, esi par kripatiņu vairāk iepazinis sevi un atklājis sevi, tad grāmata noteikti ir pelnījusi vietu grāmatu plauktā. 
Grāmata kā cepums: ņemot vērā ka Gilberta guva Itālijā prieku nododoties gastronomiskai baudai, tad protams nevarēju grāmatai piešķirt cepumus, kas nebūtu itāļu. Tātad tie būs sausiņ cepumi-biscotti di Prato, tos labāk izbaudīt var pamērcējot kādā dzērienā, vēlams vīnā, un ar šo grāmatu bija tā pat, to nevar tā viegli notiesāt, ja vēlies iegūt pievienoto vērtību-ieskatīšanos sevī. 
Vērtējums: 4 cepumi. 

Komentāri