Sarežģītais jautājums... Kura ir tava mīļākā grāmata?!

Gan jau katrs, kurš lasa grāmatas un vēl piedevām par tām raksta, ir saņēmis jautājumu, kura ir tava mīļākā grāmata. Arī es ne reizi vien esmu saņēmusi šo jautājumu, un parasti man ir kāda vispārīga noliedzoša atbilde.

Kāpēc par šo es šodien vispār rakstu?! Jo pēkšņi atklāju, ka tas mani satrauc. Mani satrauc, ka nevaru nosaukt nevienu mīļāko grāmatu, lai arī esmu tik daudz izlasījusi. Un, ja jau tik daudz lasu, bet grāmatas nav, varbūt es lasu sliktu literatūru? Un ja tā, tad kas ir laba un kas ir slikta literatūra? Un kurš to nosaka, kuram ir tā lielā objektīvā vara sludināt šis ir labs?! Daudz jautājumu...

Man ir grāmatas, kuras man patīk. Statusu "patīk" visbiežāk grāmatas iegūst tad, kad izraisa manī emocijas, liek domāt, asins spiediens ceļas un krīt, un es zinu, ka pēc pāris gadiem tajā atklāšu ko citu. Tātad grāmatas, kurās es subjektīvi redzu atklāsmes, mudinājumu domāt- uzdot sev jautājumus, es paturu. Pārējās, lai arī tikai vienreiz lasītas, tiek nodotas kādām instancēm, atdotas citiem interesentiem, vienkārši sakot, pazūd no manas mājas. Savādāk dzīvoklī dzīvotu grāmatas, bet mēs kāpņutelpā. 

Grāmata ieguvusi vietu manā grāmatplauktā, statusu "patīk", bet nav mīļākā grāmata, vai arī tas to padara par mīļāko grāmatu? Es tiešām nezinu. Šķiet man ir fantāzijas par TO grāmatu, esmu to apveltījusi ar dievišķīgumu, jo sagaidu, ka TĀ grāmata nesīs sevī tik daudz atklāsmju, mācību, pārdomu, ka līdz ko būs dzīve auzās, tā tveršu pie tās un meklēšu mierinājumu. Kā vienreiz izlasīšu, tā negaidīšu lai laiks paiet, bet gan lasīšu atkal. Vai maz kas tāds ir iespējams? 

Starp citu, grāmatu blogeri un lasīt mīļi kas citiem iesaka lasāmo, vai zinājāt, ka esat sava veida iepazīšanās portāla saimnieki, savedēji?! Jo izlasot grāmatu aprastu, tādi cilvēki kā es, cer beidzot satikt TO grāmatu. Bet lai nonāktu līdz TAI grāmatai, sanāk salaist ar "patīk" grāmatu, "mazāk patīk" grāmatu un "nu nē" grāmatām. 

Varbūt, lai manus meklējumus ātrāk novestu pie laimīgā finiša, padalies ar savu mīļāko grāmatu? Varbūt tava grāmata kļūs par mūsu mīļāko grāmatu? Un vai vispār vajag tādu mīļāko grāmatu, varbūt ar "patīk" ir pietiekoši? 

Komentāri

  1. Man nešķiet, ka ir vērts noteikt savu mīļāko grāmatu, jo no tā nekas nemainīsies. Ne sev, ne kādam citam.

    Reiz, balsojot kādā topā, piecas izdomāju. Vai tagad izvēlētos tās pašas, grūti pateikt.
    https://stacija.org/un-kadas-ir-tavas-milakas-gramatas/

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Man jau ar tā šķiet, bet kad sāc bieži saņemt šo jautājumu, un kad atbilde nav tāda kā gaidīta, tad nākas saskarties ar neizpratnes pilnu skatienu, "kā tā var būt? tu taču lasi!"
      Paldies par Jūsu topu, piefiksēšu grāmatas un iekļaušu sev izlasāmo grāmatu sarakstā.

      Dzēst

Ierakstīt komentāru

Priecāšos par Tavu pieskārienu komentāra izskatā.