Pusnakts bibliotēka (302.lpp)

Kas būtu bijis, ja es... Kāda būtu mana dzīve, ja es... Ticu, ka liela daļa planētas iedzīvotāju kaut reizi ir nodevušies šīm pārdomām "kā būtu, ja...". Racionālie un ļoti saprātīgie apgalvos, ka šādām pārdomām nav jēgas, bet tomēr... Kad nonākam kādas lielas izvēles priekšā, ir grūti izvairīties no domas, bet kas būtu bijis, ja es būtu gājusi pa otru ceļu? 

Grāmata "Pusnakts bibliotēka" aicina mūs kopā ar galveno grāmatas varoni Noru ieskatīties savās nožēlās, un izdzīvot citas dzīves, tās kurām šajā dzīvē pateici nē. 

Šī grāmatas doma, par to kāda būtu bijusi dzīve, ja būtu izdarīta cita izvēle. Šī spēlēšanās ar mūsu ilūzijām un nožēlu, ka noteikti tas otrs ceļš tomēr būtu bijis tas labākais, ir brīnišķīga. Bet pats domas pasniegšanas veids Heigam ir izdevies diezgan sekls un paredzams. Ja stāsta sākumā kļūsti ieinteresēts, tad drīz pēc tam garlaikots un vienaldzīgs. Es dievinu eksistenciālas grāmatas, un šo par tādu varēs nosaukt tikai pusaudži. Starp citu, pēc grāmatas izlasīšanas es kādā diskusijā arī atklāju, ka tā ir domāta pusaudžiem. Un, ja esmu pavisam godīga, tad man arī manos piecpadsmit, sešpadsmit būtu paticis. 

Dārgais lasītāj, vai tu gribētu ieskatīties kādā no savas dzīves iespējamajiem scenārijiem? Vai gribētu uzzināt, kāda būtu tava dzīve, ja toreiz studiju vietā izvēlētos ceļošanu pa pasauli? Ja apprecētu nevis Annu/Pēteri bet Zani/Jāni, vai nevienu? 

Teikšu tā, es nemainītu savu dzīvi, bet tā kā esmu ļoti zinātkāra, tad tīri tikai šīs rakstura iezīmes pēc es labprāt ieskatītos, un uzzinātu kāda būtu izvērtusies mana dzīve, ja es būtu teikusi dažiem lieliem lēmumiem Nē, nevis lēkusi nezināmajā. Un kā ar tevi? 

No angļu valodas tulkojusi Zane Rozenberga.

Izdevējs: Zvaigzne ABC

Komentāri

  1. Negribētu neko zināt. Man tas tikai traucētu dzīvot šodien :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Droši vien, bet tas tik un tā šķiet varētu būt interesanti :)

      Dzēst

Ierakstīt komentāru

Priecāšos par Tavu pieskārienu komentāra izskatā.