Laimes projekts (320 lpp.)

Šo grāmatu kā dāvanu saņēmu pirms kādiem pieciem gadiem, biju nonākusi sava veida depresijā un, lai mani sapurinātu pasniedza "Laimes projektu". Toreiz grāmatu ieliku plauktā un tā tur tā arī palika. Tagad remonts spiež visu likt kastēs un pakot, tātad arī atrast sen aizmirstas grāmatas. Lai arī man nepatīk pašpalīdzības un psiholoģijas grāmatas, varbūt ir pienācis laiks izlasīt?! 

Grāmatai ir viegla valoda, netiek mētāti smalki termiņi kas liktu juties kā muļķei, tāpēc manu, ka raitā solī esmu nonākusi grāmatai pusē. Grāmata ir sadalīta pa mēnešiem, Grethena Rubina nav nelaimīga, bet apzinās, ka varētu kļūt laimīgāka, un izlemj gada nogrieznī radīt eksperimentu, kā mainīsies viņas "jutoņas" mainot ieradumus un pieejas. Katrs mēnesis ir veltīts kādai jomai kuru viņa vēlas uzlabot tai skaitā pašas rakstura iezīmes un reakcijas. Grāmatā viņa dalās ar šo savu ceļu un tajā gūtajām atziņām. Piemin arī pētījumus, citu rakstnieku un prātotāju atziņas, tā lasītājam liekot analizēt, pārdomāt izlasīto. 

Daži pētījumu apgalvojumi kurus viņa izteica, man likās pilnīgas blēņas, piemēram šis - cilvēki, kuriem tiek injicēts botulīns, dusmojas mazāk, jo viņu sejas muskuļi nespēj savilkties dusmu grimasē. Tātad sagadījies tā, ka es zinu šādas sievietes. Klusībā pie sevis es viņas dēvēju par mūžīgajām īgņām, kad nekad nekas nav labi, un novilktās sejas to nav mainījušas. "Laimes projektā" ik pa laikam izlasīsi apšaubāmus apgalvojumus par vienu vai citu pētījumu. Bet, ja ignorējam to, tad šeit var atrast lietas kas liek aizdomāties par "savu laimi" un pieeju dzīvei. Kā arī padomi kurus šeit atradīsi, patiesībā nav nemaz tik lielas muļķības un norakstāmi. Priekš sevis esmu šo to piefiksējusi pie kā es varētu piestrādāt izmantojot Grethenas pieeju. 

Kopumā ņemot grāmata mani patīkami pārsteidza, un tā kā tajā pat var atrast ko noderīgu es tai piešķiru 👍👍👍. Ja esi pārmaiņu meklējumos, iespējams "Laimes projekts" arī tev ar kādu padomu var palīdzēt. 


No angļu valodas tulkojusi Alda Vāczemniece.

Izdevējs: Zvaigzne ABC


Komentāri