Tanatonauti (640 lpp.)

Cilvēkam ienākot šajā pasaulē šķiet, ka ieslēdzas izdzīvošanas instinkts. Tik spēcīgs, ka vārds Nāve, kur nu vēl domas par to, uzdzen šausmas. Bet tas nav par mani. Man nāve jau esot mazai nekas šausminošs nav šķitis. Kopš bērnības es baidos tikai no sāpīgas nāves vai ļoti gara mūža. Dīvaini, vai ne? Tieši tāpēc, es par nāvi vienmēr esmu spējusi ar cilvēkiem runāt, bet es atklāju -tā nav ar visiem. Ne visi spēj par nāvi runāt. Daudzi baidās no tās. Un es nesaprotu, vai runa ir par bailēm no miršanas sāpēm, vai tomēr zemapziņas līmenī ir bailes no nezināmā, no tā, ka šai dzīvei un tavai rīcībai varētu būt sekas tomēr kaut kur tur... 

Mišels un Rauls ir draugi kopš bērnības, un abiem maziem esot jau ir savādas attiecības ar Nāvi kā faktu, kad cilvēka vairs nav. Mišels neizprot pieaugušo bailes no tās, un to kāpēc tas ir skumjš notikums. Savukārt, Raulam ar Nāvi ir personīgi rēķini, viņa tēvs izdara pašnāvību atstājot savus filozofiskos pētījumus par nāvi. Rauls grib satikt tēvu un saprast kāpēc viņš to izdarīja. Abiem pieaugot viņi uzsākt tanatotikas kustību, abi grib uzzināt kas notiek ar cilvēku pēc nāves. Vai nāve patiesībā nav cita dzīve paralēlā pasaulē? Kas ir nāve? Kur cilvēks paliek pēc nāves? Un vai aiz nāves stāv Paradīze?

Lai arī tā ir zinātniskā fantastika, tomēr šķiet, ka cilvēkiem ar nestabilu psihi šo grāmatu nevajadzētu rekomendēt kā lasāmvielu. Un šis covid laiks tiešām liek apšaubīt cilvēku spriest spējas. Tādus cilvēkus šāda grāmata vēl iedvesmotu radīt kādu sektu virzienu, ja vēl nav. 

Atgriežoties pie pašas grāmatas, tad patika, ka tā ir papildināta ar dažādām mitoloģijām, dažādo reliģiju skatupunktiem par dzīvi pēc nāves, Paradīzi, arī ezotērikas virzieni ir tajā. Savā ziņā tas šim fantastikas darbam deva savādu pievienoto vērtību, kad lasot grāmatu vari pats sevi patestēt, kā tu tos simbolus tulkotu, un vai liktu grāmatas izvēlētajā kontekstā. Bet vispār radās sajūta, ka Bernārs Vēbers ir filozofijas doktora, hipnoterapeita Maikla Ņūtona piekritējs, kurš savu mūžu veltīja tam, lai izpētītu dvēseles jautājumus. 

Bet kā ir ar Tevi ceļiniek, kas ieklejo manā grāmatu blogā, kā tu domā, vai pēc nāves ir vēl kaut kas? Un vai tu baidies no Nāves? 


No franču valodas tulkojusi Maija Indraša.

Izdevējs: Zvaigzne ABC

Komentāri